Felsökning (0kr ) NO FIX - NO FEE
Gäller alla typer av service och kostnadsförslag! Vi lämnar alltid kostnadsförslag på arbetet vid behov av hårdvarubyte innan vi utfört
bytet. Garanti på utfört arbete och hårdvara gäller i 3 månader på ursprungsfelet och från utlämnat datum i det skick enheten har
utlämnats i. Problem som uppstår under denna period som uppkommit p.g.a. maskinvarukonflikt/virus omfattas ej av garantin! Det är
kundens skyldighet att informera oss om alla fel som fanns på datorn vid inlämningstillfället, annars kan extra kostnader tillkomma för
extra nedlagd tid för felsökning. Kunden godkänner att Home Media kan komma att överlåta service:n till externa partners vid behov.
Om inlämnat reparationsobjekt inte uthämtas inom loppet av 2 månader från klardatum kasseras enheten, och Home Media ansvarar
ej för denna. Invändningar mot utfört arbete skall göras inom 7 dagar efter uthämtat reparationsobjekt. Alla enheter som lämnas in för
försäkringsärenden återlämnas ej om försäkringsbolaget ersätter varan till kund med pengar och därmed tackar nej till reparation.
Objektet blir då försäkringsbolagets tillhörighet och kan därför ej uthämtas av kund längre. Om kund ej är villig att lämna
loginuppgifter / lösenord till sin enhet, kan Home Media ej testa alla funktioner enligt sin checklista efter utförd reparation och kan
därmed inte heller lämna garanti på andra fel. Om samma enhet lämnas in för ny felsökning inom 3 månader tas en avgift ut på 300:-
för detta.
Home Media kan komma att återkalla ett godkänt kostnadsförslag om fel upptäcks under reparationens gång som inte kunnat
förutspås. Kund har då fortfarande möjligheet att avbryta sin service och hämta ut den utan kostnad enligt Home Medias NO FIX -
NO FEE policy
Backup
Home Media ansvarar ej för filer som ligger på Din dator vid inlämningstillfället. Du ansvarar själv för att backup har tagits på datorn
innan den lämnas in. Om Du önskar få en backup utförd på Din hårddisk vid inlämningstillfället är det Ditt ansvar att tydligt påtala
detta när du lämnar in Din dator. Detta alternativ går inte att välja till efter en uthämtad service.
Inskicksservice
Vid all inskicksservice skall enhet skickas till Home Media på Haga Kyrkogata 26, 411 23 Göteborg med ett sökbart kollinummer.
Genom att anlita Home Media godkänner man ovanstående villkor.